7e editie Horecabeurs Bredene: 

Vierdaags van maandag 23 tot en met donderdag 26 februari 2015

Horecabeurs Bredene is een vierdaagse beurs voor professionelen en inmiddels een vaste waarde aan de kust. Deze 7e editie, met zijn ruime beursoppervlakte van 3800 m² pure standruimte, zal doorgaan van maandag 23 tot en met donderdag 26 februari 2015.

Bezoekers kunnen er het gevarieerde aanbod 
ontdekken van zo'n 140 standhouders met tal van nieuwigheden, degustaties en een brede waaier aan producten.

Hebt u interesse om deel te nemen? 
Alle standruimtes zijn reeds ingenomen. Wenst u op de wachtlijst te staan? Stuur dan uw contactgegevens naar info@horecabeurs.be. 
Als er een plaats vrijkomt contacteren we u zo snel mogelijk met alle nodige informatie. 



De organisatie is in handen van het MEC Staf Versluys, Autonoom Gemeentebedrijf Bredene – Kapelstraat 76 – 8450 Bredene.

Meer info: www.horecabeurs.be – info@horecabeurs.be



                                                     


 


Horeca Vlaanderen op Horecabeurs Bredene 


Infosessie ‘Geregistreerde kassa met fiscale controlemodule’

Vanaf 2015 is het zover: de invoering van de geregistreerde kassa met fiscale controlemodule (‘blackbox’). Tijdens de horecabeurs in Bredene geeft Danny Van Assche, afgevaardigd bestuurder van Horeca Vlaanderen, tekst en uitleg. U kan er ook meteen terecht met al uw vragen.
Na inschrijving ontvangt u een code die u gratis toegang geeft tot de horecabeurs.

Praktisch
Maandag 23 februari 2015
Aanvang 10u – Einde 12u
Deelname is kosteloos. Inschrijven kan via www.horeca-academie.be
 

Startersopleiding: Laat uw droom niet eindigen in een nachtmerrie.

Droomt u ervan om op korte of lange termijn een eigen horecazaak te starten? Of hebt u de stap reeds gezet, maar zit u nog met een aantal vragen? Dan kunnen wij u helpen! Deze opleiding is niet louter gericht op theorie, maar legt ook het accent op praktische en haalbare tips. Zo krijgt u een goed beeld van punten die cruciaal zijn bij het opstarten van een horecazaak.

Een greep uit de onderwerpen:
• De opstartformaliteiten: het vestigingsattest, de nodige vergunningen en verzekeringen
• De vormen van ondernemen: uitbating, overname, opstart eigen concept, gedeeld eigenaarschap
• De financieringsmogelijkheden: eigen middelen, lening bij een bankinstelling, risicokapitaal, participatiefonds
• Juiste definiëring van het concept: wie wordt mijn doelpubliek en hoe bereik ik hen?
• De do’s-and-don'ts: de juiste look & feel, menu-engineering (aankoop-verkoopkost), juiste communicatiekanalen
• Personeelsbeleid: geen of juist veel personeel
• Aankoopbeleid: goede leverancierscontracten

Daarnaast ontvangt u ter plaatse de Horeca-startersbrochure, de kassabrochure en de HACCP-gids.
Na inschrijving ontvangt u een code die u gratis toegang geeft tot de horecabeurs.

Praktisch
Donderdag 26 februari 2015
Aanvang 10u – Einde 12u
Deelname is kosteloos. Inschrijven kan via www.horeca-academie.be